Subject: FW: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Oct 2024 13:55:12 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/5390-4

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 15, 2024 10:31 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Ed: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere

Saadan tutvumiseks muudetud trasside servituudi ala plaani vastavalt
muudatus projektile.

Elekter ja selle sügavused 22052_PP_VK.dwg lisaks manuses.

Palun võimalusel üle vaadata ja anda tagasiside kas nii sobib siis saame
allkirjastada ja asjaga edasi minna.

Aivo Koolmeister

Arterega OÜ

Juhatuse liige

Mob +372 5102 174

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 3. september 2024 15:54
Adressaat: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Teema: RE: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere

Transpordiamet on jätkuvalt seisukohal, et teemaal tehnovõrkude
möödaehitamine kooskõlastatud projektist on lubamatu ning tehnovõrkude
ehitusel tuleb rangelt jälgida projekteeritud tehnovõrkude paiknemist.
Tehnovõrkude projektijärgne asukoht riigitee teemaa piirides peab olema
tagatud ning nõuetele vastav. Samuti teemaal ja tee kaitsevööndis
tehnovõrkude ehitamine ilma kooskõlastatud projektita ja riigivara
ebaseaduslik kasutamine on lubamatu. Enne tehnovõrkude ehitust teemaal ja
tee kaitsevööndis tuleb kooskõlastada tehnovõrkude projekt
Transpordiametiga.

Palume tehnovõrgud riigitee maaüksusega puutuvas osas ümber ehitada
vastavaks 22.02.2023 kooskõlastatud ehitusloa aluseks olevale projektile
ning sõlmitud asjaõiguslepingule.

Erandina on Transpordiametil võimalus kaaluda lahendust, et rajatud
tehnovõrke ei pea kooskõlastatud projekti kohaselt ümber ehitama, vaid
tuleb koostada projekti uus versioon vastavalt rajatud tehnovõrkude
paiknemisele. Transpordiameti kinnistule kavandatud tehnovõrkudele tuleb
koostada uus isikliku kasutusõiguse ala plaan vastavalt Transpordiameti
juhendi „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“ lisas 6
välja toodud nõuetele. Tehnovõrgu omanikul tuleb Transpordiametiga sõlmida
uus kokkulepe tee maale tehnovõrkude ja -rajatiste talumiseks.
Transpordiametile saab esitada projektlahenduse elektroonselt e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 2, 2024 10:08 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere

Rääkisin suvel korra allpool olevat teemat.

Kuna projekteerija oli puhkusel ja venitas asjaga siis on ta nüüd ärganud.

Selgitan veelkord selle nihutamise põhjust, kuna projekteerija oli pannud
projekteeritud kaevud täpselt maha sõidule, siis tööde käigus
kooskõlastasime tellijaga kaevude ristumiskoha nihutamise veidi et säiliks
mahasõidu tee, et vabatahtlikud päästjad saaks liigelda kuna see tee oleks
jäänud lahti ca 7 päevaks ja nad oleks olnud seal taga lõksus. Tellija on
valmis tegema uue servituudi ala lepingu nihutamist arvestades kaasates
täiendava ala uue servituudi joonise järgi.

Minu küsimus on et kas me võime selle vastavalt teostusele vormistada
projekti muudatuse, kuna projekteerija arvab et ta peab tegema uue
projekti, muudetud on kaevude nihutamist mahasõidu serva ja seoses sellega
muutunud kaevude asukoht, muus osas projekt kehtib.

Teine küsimus selle elektritoite kohta mis annab toite biopuhastile, mille
pärast see see projekt üldse tehti: kuna see elektrihüls on sama sügavusel
kui veetoru, koos puuritud teeall ca 2,6-2,9m mis on omakorda veel
kaablikaitse hülsis, lisan puurimise raporti.

See sai sinna pandud põhjusel kuna Elektrilevi lubas panna teisele poole
uue alajaama, mille eest Tellija tellis ja isegi maksis, mida aga kahjuks
seni pole rajatud, pidi olema ajutine kuni saab võtta samalt poolt teed
toite.

Kuna see täna on jäädav siis hetkel tellijal pole elektri projekti on
ainult teostus. Kas selle teealuse osa saaks ka teostuse põhjal vormistada
projekti osana, sest Tellija plaanib seal pool teed veel välja ehitada
kinnistu liitumised koos TV ja elektiga ning sidega.  Või peame selle
välja võtma ja ootama otsima ajutist lahendust Biopuhasti toiteks?

Äkki annate soovitusi kuidas seda oleks võimalik võimalikult valutult
seadustada?

Mõistvale suhtumisele lootma jäädes.

Aivo Koolmeister

Arterega OÜ

Juhatuse liige

Mob +372 5102 174

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 5. juuni 2024 11:37
Adressaat: 'Andres Ratassepp' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Teema: RE: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere

Edastan lisatud uued märkused:

Saku Vallavalitsus LIIA ORLOVA 2. Kogu taotlus 03.06.2024

Lahendamiseks

Esitada muudatusprojekt, mis kajastab tegelikult ehitatud olukorda ja
kooskõlastada see Transpordiametiga.

Vastavalt kooskõlastatud muudatusprojektile tuleb seada ka uued maa
kasutusõiguse lepingud.

Transpordiamet LAUR KÕIV 2. Kogu taotlus 31.05.2024

Lahendamiseks

Olete Transpordiameti kaasanud ehitisregistris kasutusloa nr 2311371/11539
(menetlus nr 422903) menetlusse. Koos kasutusloa taotlusega on
ehitisregistrisse lisatud ka tehnovõrkude teostusdokumendid ja
teostusjoonised.

Ehitisregistris esitatud teostusjoonise järgi on rajatud veetorude, reovee
kanalisatsiooni, sademevee kanalisatsiooni ristumine riigiteega nr 11342
km 6,97.

Juhime tähelepanu, et Transpordiamet kooskõlastas 22.02.2023 kirjaga nr
7.1-2/23/1848-4 ehitusloa taotluse nr 2211271/23818 (menetlus nr 316579)
ning selle aluseks oleva Sirkel & Mall OÜ töö nr 22052 „Rukkimäe kinnistu
tehnovõrgud, Rukkimäe, Saku vald, Harju maakond. välisveevarustus ja –
kanalisatsioon“.

Kooskõlastatud ehitusloa aluseks oleva projekti kohaselt erineb
projekteeritud veetorude, reovee kanalisatsiooni, sademevee
kanalisatsiooni paiknemine teostusjooniselt tuvastatud paiknemisest
riigitee nr 11342 Saku-Tõdva tee maaüksusel km 6,97 ca 1,3m.

Sealhulgas antud kõrvalekalde asukohas jääb rajatud veetorustik osaliselt
väljapoole sõlmitud riigitee maaüksusele seatud kokkulepet.

Juhime tähelepanu, et Transpordiameti eelmainitud kooskõlastuses ning
projekti elluviimiseks sõlmitud riigimaa isikliku kasutusõiguse
notariaalses lepingus oli sätestatud kohustus rajatised ehitada
Transpordiametiga kooskõlastatud projekti kohaselt. Teostusjooniste
kohaselt on ehitustöid vähemalt osaliselt teostatud projekti,
kooskõlastust ning notariaalset lepingut eiravalt.

Samuti juhime tähelepanu, et teostusjoonisel on kajastatud elektri
maakaabli ristumine riigiteega nr 11342 km 6,97, mis kulgeb rajatud
puhastiteni. Transpordiametile teadaolevalt ei ole Transpordiametiga
kooskõlastatud elektri maakaabli rajamise projekti ning pole sõlmitud
riigitee maaüksusele isikliku kasutusõiguse lepingut.

Transpordiamet täidab omaniku ülesandeid riigiteede osas (EhS § 92 lg 6)
ning peab tagama teehoiu korraldamise, teede ja teede toimimiseks vajalike
rajatiste korrashoiu, et tagatud oleksid tingimused ohutuks liiklemiseks
(EhS § 97 lg 1). Ehitise kaitsevöönd on ehitisealune ning seda ümbritsev
maa-ala, mis on vajalik ehitise toimimiseks ning kaitsevööndis kehtivatest
piirangutest võib kõrvale kalduda ehitise omaniku nõusolekul, kui see ei
vähenda ehitise ohutust (EhS § 70). Samuti kui kavandatakse tehnovõrkude
rajamist tee piirides on tee omanikul õigus määrata nõudeid (mõõtudele,
tehnoloogiale jne) § 99 lg 3.

Võttes aluseks EhS § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72, § 92, § 97, § 99
ning Transpordiameti põhimääruse, ei kooskõlasta Transpordiamet
kasutusluba nr 2311371/11539.

Transpordiamet on seisukohal, et teemaal tehnovõrkude möödaehitamine
kooskõlastatud projektist on lubamatu ning tehnovõrkude ehitusel tuleb
rangelt jälgida projekteeritud tehnovõrkude paiknemist. Tehnovõrkude
projektijärgne asukoht riigitee teemaa piirides peab olema tagatud ning
nõuetele vastav. Samuti teemaal ja tee kaitsevööndis tehnovõrkude
ehitamine ilma kooskõlastatud projektita ja riigivara ebaseaduslik
kasutamine on lubamatu. Enne tehnovõrkude ehitust teemaal ja tee
kaitsevööndis tuleb kooskõlastada tehnovõrkude projekt Transpordiametiga.

Palume tehnovõrgud riigitee maaüksusega puutuvas osas ümber ehitada
vastavaks 22.02.2023 kooskõlastatud ehitusloa aluseks olevale projektile
ning sõlmitud asjaõiguslepingule.

Erandina on Transpordiametil võimalus kaaluda lahendust, et rajatud
tehnovõrke ei pea kooskõlastatud projekti kohaselt ümber ehitama, vaid
tuleb koostada projekti uus versioon vastavalt rajatud tehnovõrkude
paiknemisele. Transpordiameti kinnistule kavandatud tehnovõrkudele tuleb
koostada uus isikliku kasutusõiguse ala plaan vastavalt Transpordiameti
juhendi „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“ lisas 6
välja toodud nõuetele. Tehnovõrgu omanikul tuleb Transpordiametiga sõlmida
uus kokkulepe tee maale tehnovõrkude ja -rajatiste talumiseks.
Transpordiametile saab esitada projektlahenduse elektroonselt e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega,

Rakonse OÜ

Ants Raud, +372 5280597

From: Andres Ratassepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 5, 2024 9:47 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Re: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere

Kas oled saanud vaadata, mida on juurde vaja kasutusloa jaoks?

Andres

Saadetud rakendusest  <https://aka.ms/AAb9ysg> Outlook Androidile

  _____

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 3, 2024 5:15:28 PM
To: Andres Ratassepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Ettevaatust: Tegemist on ettevõte välise e-kirjaga. Ettevaatust linkide ja
manuste avamisel.

Tere

Edastan infoks,homme vaatan märkused üle!

Lugupidamisega,

Rakonse OÜ

Ants Raud, +372 5280597

From: Ehitisregistri menetluskeskkond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 3, 2024 4:24 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Kasutusloa taotlus tagastati täiendamiseks

Tere!

Teie 27.03.2024 esitatud kasutusloa taotlus nr 2311371/11539 aadressile
Harju maakond, Saku vald, Kajamaa küla, 11342 Saku-Tõdva tee// Tõdva küla,
Animäe// Palgi// Rukkimäe// Tõdva tee 22// 41; Harju maakond, Saku vald,
Tõdva küla, Animäe; Harju maakond, Saku vald, Kajamaa küla, 11342
Saku-Tõdva tee// Tõdva küla, Animäe// Palgi// Rukkimäe// Tõdva tee 22//
41; Harju maakond, Saku vald, Kajamaa küla, 11342 Saku-Tõdva tee// Tõdva
küla, Animäe// Palgi// Rukkimäe// Tõdva tee 22// 41 () tagastati
täiendamiseks. Palun avage dokument
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/document?docNr=2311371/11539>
e-ehituse keskkonnas ja lahendage märkused. Pärast märkuste lahendamist
esitage kasutusloa taotlus uuesti. Märkuste lahendamise tähtaeg on
30.08.2024.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva
asutuse (Saku Vallavalitsus) või menetleja (LIIA ORLOVA) poole.

Tegemist on automaatteavitusega ja sellele vastata ei saa. Ehitisregistri
menetluskeskkonnaga seotud tehnilistes küsimustes aitab teid meie
klienditugi aadressil [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja
telefonil 625 6363.

Lugupidamisega

Ehitisregister

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.